Kallid sõbrad! Tegusat ja edukat uut aastat!
Möödunud aasta pakkus väljakutseid ja uusi kogemusi ilmselt enamustele ettevõtjatele. Seda eriti nii klientidega, koostööpartneritega kui ka töötajatega suhtlemise osas. Kuigi ilus helesinine unistus oleks olnud, et aasta numbri vahetusega jäävad eelmise aasta väljakutsed eelmisesse aastasse, siis nii ilmselgelt ei lähe. Käesoleva aasta esimene pool tundub tulevat vähemalt sama väljakutsete rikas kui eelmine aasta.
Kuidas püsida klientidel meeles nii, et käibe- ja kasuminumbrid liiguksid tõusvas joones? Vaatame järgnevalt üle mõned lihtsad, kuid efektiivsed võimalused.
Taasturundus sotsiaalmeedias ja Googles
Taasturundus on lihtne, aga võimas tööriist. See on võimalus hoida kontake aktiivsena hoolimata nende füüsilisest asukohast ning suunata neid tegema just neid tegevusi, mida Sina ettevõtjana soovid. Lihtsalt öeldes, taasturundus sotsiaalmeedias tähendab enda ettevõtte reklaamide näitamist neile inimestele, kes on eelnevalt Sinu kodulehel pakutava toote või teenuse vastu huvi tundud.
Niisiis on taasturundus ideaalne viis juba olemasolevatel klientidel meeles püsimiseks kui ka potentsiaalsete klientide muutmisel ostu sooritanud klientideks. Kõige mõttekam on taasturundust läbi viia kasutades mõnda sotsiaalmeedia kanalit või Google reklaame. Neid kanaleid kasutades saad väga täpselt sihtida, kellele Sinu reklaame näidatakse ning saavutatud tulemusi lihtsasti mõõta, et näha, milline reklaam toimib ja milline mitte.
Sotsiaalmeedias edukaks taasturundamiseks on oluline silmas pidada mõningaid näpunäiteid:
- Mõtle läbi (vajadusel testi), millistel aegadel Sinu sihtgrupp sotsiaalmeediat tarbib ehk siis ajasta reklaamid vastavalt sellele, millal sihtgrupp neid kõige tõenäolisemalt näeb.
- Veendu, et sinu reklaamid, jälgivad sama stiili, mis Sinu koduleht ning on asjakohased vastavalt sihtgrupile, kelleni tahad jõuda.
- Testi erinevaid reklaam tekste ja visuaalset meediat, et näha, mis toimib ning mis tuleks kõrvale heita.
Taasturundamiseks on olemas ka mitmeid automaatseid programme, mis säästavad nii aega kui ka raha.
Üllatused ärikingituste näol
Kellele ei meeldiks head üllatused ja tunne, et neid on meeles peetud? Väike ärikingitus (eriti kui see on ootamatu) võib tuua vägagi positiivseid tulemusi.
Inimesed suhtlevad erinevate ettevõtetega ja kasutavad nende tooteid ja teenuseid päevast-päeva. Meelde jäävad aga need ettevõtted, mis tekitasid mingisuguse emotsiooni. Lisaks kvaliteetse teenuse ja toote pakkumisele, saab ettevõte kliendi positiivset emotsiooni suurendada ärikingituse näol. Ning kingituseks ei pea tingimata olema midagi suurt ja kallist, vastupidi – mõte on see, mis loeb.
Shokoboxi e-poest leiad suure valiku väiksemaid ja suuremaid magusaid ärikingitusi, mida klientidele saata.
Blogipostitused
Blogimine on tegevus, mis on ettevõtjate seas viimase 5 aasta jooksul tunduvalt populaarsust kasvatanud ning seda hea põhjusega. Blogipostituste kirjutamine on hea võimalus juba olemasolevatele klientidele ja potentsiaalsetele klientidele pakkuda sisu ning informatsiooni, mis on neile huvipakkuv ja kasulik.
Blogimise kaudu saad kasvatada enda ettevõtte usaldusväärsust ja jagada teadmisi, mis näitavad sinu ettevõtte professionaalsust ja asjatundlikust. Aja jooksul regulaarselt postitades huvipakkuvaid ja informatiivseid kirjutisi, saab sinu kodulehest (ja sinu blogist) koht, kuhu kliendid tulevad otsima informatsiooni, mis omakorda tõstab kodulehe külastatavust ja suurendab ostude sooritamist.
Lisaks aitab läbimõeldud postituste kirjutamine parandada SEO-d, mis tähendab, et õigete märksõnade lisamisel postitustele, suureneb Sinu ettevõtte kodulehe nähtavus Googlis, mille tulemusena suureneb orgaaniline liiklus kodulehele. See omakorda tähendab vähem panustamist makstud reklaamidele.
Turundamine läbi e-maili
Kontaktid on äri alus ja e-mail on ideaalne viis kontaktidele personaalseks turundamiseks ning neil meeles püsimiseks. Läbi e-maili saad olemasolevatele kontaktidele saata reklaampakkumisi, teateid uutest toodetest ja teenustest ning hoida neid kursi ettevõtte tegemistega. Kõik eelnev aitab vältida kontaktide ja klientide „külmaks” muutumist.
E-maili teel sõnumite saatmine võimaldab koostada ja saata väga personaalseid pakkumisi. On tõestatud, et mida personaalsem lähenemine, seda paremad tulemused. Muidugi ei tähenda personaalsus seda, et hakkad kõikidele kontaktidele erisuguseid e-maile saatma. Ei, tänapäeval on olemas mitmeid e-maili turundamise platvorme, mis võimaldavad kontaktide segmenteerimist vastavalt nende käitumisele Sinu kodulehel. Näiteks kliendile, kes on vaadanud kodulehel konkreetseid tooteid, saad saata läbi e-maili soodupakkumise nendele samadele toodetele. Võimalusi on lõputult.
Kokkuvõte
Niisiis olenemata sellest, kas klientidega füüsiliselt kohtumine on võimalik või mitte, on olemas mitmeid lihtsaid viise, kuidas klientidel meeles püsida. Rakendades eelpool mainitud vahenditest kas ühte või mitut, märkad tulemusi kindlasti. Oluline on olla järjepidev, olla kursis erinevate võimalustega, mis teevad elu lihtsamaks ning muidugi alati pakkuda klientidele kvaliteetset toodet, teenust ja sisu.