Ärikingitused

Kuus olulist soovitust, kuidas brändituntust kasvatada?

Põhjuseid, miks oma brändituntust üles ehitama hakata, on palju, alates sellest, et valikute kirjususes hakkaks tarbija eristama sinu ettevõtte brändi teistest. Seistes poeriiuli ees, tehes koostööd ettevõtetega või valides e-poodide vahel, otsib klient seda, mis on talle juba eelnevalt positiivse kogemuse kaudu tuttav.

Neile, kes tahavad kiireid tulemusi, peab kohe soovitama kannatust ja püsivust, sest mida kauem on sinu bränd ja logo tarbija silme all olnud ja talle meeldivaid kogemusi pakkunud, seda suurem on brändituntus ja tõenäosus, et ta sinult ostab. Ometi on ka erandeid, kus õnnestunud tegevuste tulemusena sööstab brändituntus taevasse loetud päevadega ja jääb sinna pikemaks ajaks.

 

Shokoboxi soovitused, kuidas enda brändituntust kasvatada

Ole järjekindel

Turunduses ja müügis kehtib reegel, et “kui sind ei ole siin, siis sind ei ole olemas”. Kui sinu ettevõtte postitusi, artikleid, inimesi, tooteid ei ole kuskil näha, siis ei oska keegi sinust ka puudust tunda. Olles end aga kord juba asendamatuks teinud, tullakse sind ja sinu toodet ise otsima.

Shokobox soovitab: Klient oli külastanud ühte salongi juba pikemat aega ja iga kord sai ta kingituseks kaasa väikese šokolaadi. Peagi tekkis tal endal vajadus ärikingituse järele ja siis teadis ta kohe, kelle käest logoga ärimaiuste kohta infot saada ja seal edasi juba, kust neid tellida.

Kasuta influencereid

Juba 2018. aastal ja jätkuvalt ka sellel aastal teevad ilma influencerid ehk mõjutajad. Olulisemaks on saanud aga sisu, mida nad sinu tootega kaasa pakuvad. Ainult “tagi ja jaga” mängude aeg on läbi olles nö liiga läbinähtavad. Tarbijad on tüdinenud ja ihkavad pigem kvaliteetset sisu kui kaheldavat võitu mõnes tarbijamängus. Leia enda brändi keel ja lugu ning lase seda jutustada sihtgrupile olulistel inimestel. Isegi kui sinu toode on B2B, siis leia autoriteetsed persoonid, kes lähevad korda sinu toote võimalikele tarbijatele.

Shokobox soovitab: Kuna kõigile meeldib saada kingitusi, siis alusta koostööd enda valdkonna mõjutajaga, kellegagi, kelle arvamusest hoolitakse ja kes oleks valmis ka sotsiaalmeedias sõna võtma. Varusta teda aeg-ajalt või tähtpäevade puhul enda tootega, meie puhul logoga ärimaiustega, ja palu tal teha väike postitus. Kõik on rahul ja sõna on laiali saadetud, et Shokoboxi bränditud ärikingitused teevad alati tuju heaks.

Küsi klientide tagasisidet

Klientidelt tagasiside mitteküsimine on suurim viga, mida teha võib. Esiteks aitab see maandada riske juhul kui klient ei ole toote või teenusega rahul. Teiseks saad sa nii koguda head tagasisidet, mida omakorda panna tööle enda kasuks. Postita kiitvad arvustused enda kodulehele või palu teha postitus sinu brändi Facebooki lehele. Neid lugedes tekib usaldus brändi vastu, kuna “päris” inimesed on seda soovitanud, mitte anonüümne reklaamija.

Shokobox soovitab: Täna inimesi kommentaari või tagasiside andmise eest. Küsi neilt, kuhu saad saata neile väikese magusa tänu, olgu see siis ettevõtte logoga ärimaius või muu meene ja võid kindel olla, et oled endale lojaalse fänni juurde saanud.

Kasuta bränditud pakendeid

Oled sa ise saanud kunagi oma tellitud paki kenasti brändituna? Nii tundub see pigem hinnalise kingituse kui tellitud tootena ja jääb mulje nagu sellesse oleks rohkem personaalsust lisatud.

Kui oled ise tegemas kingitusi oma klientidele, siis mõtle läbi, mis sõnumi sa neile saadad. Pakendades näiteks maiustused enda ettevõtte logoga bränditud karpi, selle asemel, et haarata supermarketist masstoodang, jääb sinu kliendile mulje, et panustad temasse eriliselt.

Shokobox soovitab: Leia sobiv maiustus või komplekt Shokobox e-poest ja brändime selle pakendi vastavalt sinu ettevõtte sümboolikale. Nii, nagu sinu klient on sulle oluline, oled sina meile! 

Pea meeles olemasolevaid kliente

Millegipärast eelistavad paljud ettevõtted uusi kliente vanadele, ometi on ettevõtluses pigem nii, et kasumlikum on hoida olemasolevat klienti kui hankida uut. Tee sina nii, et järgmisel tähtpäeval saadad oma võtmeklientidele pisikese kingituse, sest mõnikord on hea mõte see, mis loeb. Kliendil tekib seos sinu brändi ja meeldiva tunde vahel ja järgmisel korral on valik sinu ettevõtte kasuks lihtsam tulema.

Shokobox soovitab: Shokoboxi maiustuste valikust leiad sobiva suuruse ja hinnaklassiga ärikingituse igaks olukorraks ja tähtpäevaks. Kui soovid, võid enda logo lisada taskušokolaadile või lase kujundada enda brändi toonide ja visuaalidega eksklusiivne kommikarp.

Sponsoreeri üritusi

Olla mõne suure ürituse sponsor on au ja kohustus korraga. Tavaliselt saavad sponsorid üritusel rohkelt tähelepanu ja võimaluse üles panna suured reklaamid, olla väljas oma väljapanekuga ja jagada enda tootenäidiseid. Suurelt nähtav olla, on suurepärane võimalus brändi tuntuse tõstmiseks. Ole kohal kõigil üritustel, kus on sinu ettevõtte brändi esindajad – konverentsid, kontserdid, messid jne.

Shokobox soovitab: Leia endale sobivad üritused ja paku ise, et saad neid aidata turunduse ja kingitustega. Sinu ettevõte aitab enda reklaamkanalite kaudu levitada ürituse infot, aidates saada seeläbi sinna rohkem inimesi, vastu saad aga võimaluse olla väljas enda brändiga ja tutvustada seda suurele hulgale inimestele läbi vahetu kokkupuute. Jagades ettevõtte logoga ärimaiustusi igale osalejale, jääb osalejatele meelde nii sinu bränd kui hea magus vahepala.

Brändituntuse tõstmisel ole eelkõige visa ja loov. Kasutades ära kõiki neid kanaleid, mida tarbib ka sinu brändi sihtgrupp, jõuad nende südamesse eelkõige positiivsete lugude ja sõnumite kaudu ning meeldiva lisana läbi magusate ärimaiuste Shokoboxist. 

Alustuseks telli endale tasuta näidistoode siit.

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga