Ärikingitused

7 ettevõtte uusaastalubadust

Käes on uus aastakümme ja uskumatu, kui palju juhtus eelmisel kümnendil! Turule tuli iPad ja loodi Instagrami – mõlemad 2010. aastal. Ilma tegid äpid, rakendused ja tõusis digimaailm, mis muutis täiesti müüki ja turundust. 2011. aastal tuli Eestis käibele euro. Mida toob uus kümnend?

Uuel kümnendil ei piisa enam suure reklaampinna ostmisest nähtavas kohas. Selleks, et olla nähtav, peate olema seal, kus on teie klient. See nõuab kindlasti rohkem nuputamist, aga ajad on muutunud ja turundus koos sellega. Kliendisuhe algab sageli hoopis pisikesest logoga šokolaaditükist kohvitassi kõrvale.

Mida tahab teie ettevõte uuel aastal saavutada? Sel aastal pühenduge oma ettevõtte viimiseks järgmisele tasemele – ja saavutage see eesmärk. Toome teieni 7 viisi, mis aitavad viia ettevõtte 2020. aastal tippu.

1. Looge toimiv koduleht

Ükskõik, kui väike või suur on teie ettevõte, koduleht on teie ettevõtte visiitkaart. Oma ettevõtte tutvustamiseks veebisaidi loomine ei pea olema keeruline ega kallis, kuid ta peab olema arusaadav ja kasutajasõbralik ning vastama teie vajadustele. Hea, kui seal oleks uutele kasutajatele väikene komm – näiteks tasuta ärimaius koos saatmisega või allalaetav retseptikogu. 

2. Olge sotsiaalne

Sotsiaalmeediast on saanud oluline tööriist ettevõtte nähtavaks tegemisel, kaubamärgi loomisel ja lojaalsete järgijate kasvatamisel. Lisaks on sotsiaalmeediaplatvormide kaasamine kasulik oma veebisaidi sisu levitamisel. Rääkige oma fännidega nende keeles ja saage nendega sõbraks! Kui platvormide rohkus ja võimalused pea segamini ajavad, siis väike vihje – te ei pea neid kõiki kasutama. 

3. Pidage blogi

Nii uskumatu kui see pole, aga blogid on endiselt IN. Sinagi ju loed seda praegu! Ettevõtet puudutava sisu loomine on endiselt suurepärane viis oma jälgijatega suhtlemiseks ja neile väärtuse pakkumiseks, teadmiste jagamiseks, oma kaubamärgi loomiseks ja ettevõtte laiendamiseks. 

Sisu on endiselt oluline ja pole muutunud kiirelt muutuvas internetimaailmas. 

4. Olge mobiilisõbralik

Mida iganes te enda kodulehel või sotsiaalmeedias teete, veenduge, et see näeb hea välja ka mobiilis või tahvelarvutis. Kui see nii ei ole, siis võite kahjustate oma ettevõtet. 66% veebipoodide ostudest käib läbi telefoni ja ei ole mingit põhjust arvata, et see võiks väheneda. 

64% kasutajatest ei naase kunagi tagasi kodulehele, mida nad ei saanud mobiilis vaadata. 

5. Leidke oma sihtrühm

Iga ettevõtte küsib endalt mingis etapis – kes on meie klient? Kui sihtida liiga laialt, siis kulub turundusraha kiirelt ja tasub endale meelde tuletada, et teie toode või teenus ei sobigi kõigile. 

Nüüd tasuks teha uuring (näiteks “Kes vajavad logoga ärimaiustusi?”) ja leida enda nišš (ettevõtlikud šokolaadisõbrad ja maiasmokad).

Selline fookus annab teie turundusele eesmärgi ja tähenduse igale teie äriotsusele – alates kodulehe kujundamisest kuni toodetava sisuni ja lõpetades viisiga, kuidas seda sisu levitate.

6. Tunnustage oma kliente ärikingitusega

Olles juba loonud või alles loomas kliendibaasi, tasuks mingil hetkel mõelda ka sellele, kuidas tunnustada ja meeles pidada kliente, aga ka kolleege ja koostööpartnereid. Väikesed asjad on sageli need, mis loevad ja ettevõttel peaks olema oma ärikingituste poliitika. 

Kui leiate sobiva ärikingituse, siis on see kuluefektiivne, aga tõhus turundustööriist, mida teie ettevõtte kliendid ja koostööpartnerid meeles peavad ja ka teistega sotsiaalmeedias või jutu sees teistega jagavad.

Hea ja universaalse kingituse leidmine tundub keeruline, kuid söödavad ärikingitused nagu Shokoboxist tellitud logoga ärimaiused on kindla peale minek.

7. Ehitage oma bränd

Bränd on teie ettevõtte identiteet ja viis suhelda oma klientidega. Tugeva brändingu abil võite luua oma tootest või teenusest selle valdkonna lipulaeva ja luua lojaalsete püsiklientide baasi. 

Mõelge kõige populaarsematele kaubamärkidele nagu näiteks Nike, Disney või Coca-Cola. Neil kõigil on äratuntavad ja ainulaadsed kaubamärgid. Võimalik, et teie ettevõte nii suurelt ei mängi (veel), kuid need edulood on tõestuseks, et oma kaubamärgi loomine on ettevõtluses ülioluline edu saavutamiseks.

Soovime teile suurepärast 2020. aastat, kus täituksid kõik teie ärieesmärgid ja magusad unistused!

Sobivaid ärikingituste ideid leiate meie e-poest!