Ärikingitused

Shokobox jõudis teist aastat järjest Gaselli TOPi!

Meil on hea meel teatada, et Shokobox jõudis teist aastat järjest Äripäeva Gaselli TOPi. Äripäeva Gaselli TOP reastab ettevõtted, kes on viimase kolme aasta jooksul käivet ja kasumit suurendanud vähemalt 50%.

Igal aastal jõuab Äripäeva Gaselli TOPi ligikaudu 1000 ettevõtet. Seekord jõudis edetabelisse 1256 ettevõtet – see on kõrgeim tase viimase kuue aasta jooksul.

Shokoboxi omaniku ja juhi, Konstantin Kekishevi sõnul, aitas kiiret kasvu saavutada kolm nippi:

  • kirg oma ala ja toodete vastu;
  • sihikindlus (ära muuda meelt ja tööriistu liiga sageli);
  • head ja usaldusväärsed partnerid (käitu oma partnerite ja klientidega nii, nagu tahad, et sinuga käitutaks).

Gaselliedetabel arvestas selle aasta TOPi koostamisel ettevõtte kasvu aastani 2018, aga ka sealt edasi ei ole Shokobox käed rüppes istunud. 2018. aasta jooksul kasvas müük 66% ja 2019. a kasv jääb vahemikku 40-50%.

„Pikaajaline edu aga ei tule lihtsalt ning ette tuleb ka takistusi,” toob Kekishev välja, „äri tegemise juures on suurimaks väljakutseks aja puudus, mõnikord ka energia puudus, kuid sellest saab üle.” Eraldi väljakutsena nimetab ta töötajate leidmise, aga sõnab sealjuures, et on vältinud värbamisagentuuride kasutamist. Esikohale on seatud olemasolevate töötajate hoidmine ja efektiivsuse kasvatamine. Kui tõesti on uusi töötajad vaja, siis eelistab ta töötajaid leida läbi soovituste.

„2020. aasta eesmärgiks on edasi kasvada ja liikuda uutele turgudele,” sõnab Kekishev.

Shokoboxi kliendiks on nii erakliendid kui ka ärikliendid. Äriklientideks on ettevõtted, kes tahavad oma brändi kasvatada pakkudes oma klientidele ja koostööpartnerile oma logo ja personaliseeritud sõnumiga ärikingitusi. E-poes valikus tooteid alates kommidest ja nätsudest kuni šokolaaditahvlite ja karpideni välja.

Gaselliliikumine ise on pärit USAst ning termini võttis kasutusele majandusteadlane David L. Birch.  Eesti Gaselliliikumine saab tänavu 20. aastaseks. See tähendab, et viimased 20 aastat on Äripäev koostanud Gaselli TOPi, kirjutanud gasellfirmade käekäigust ja korraldanud Gaselli Kongressi, kus tunnustatakse kiiresti kasvavate firmade omanikke ja juhte. Gaselliliikumine hindab kiiresti kasvavaid ettevõtteid, sest just need ettevõtted loovad igas riigis enim uusi töökohti, on paindlikud, kiired ja julged.